Opdracht 1: driehoeken-memory

 

Eindterm: De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ict en zijn bereid ict te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 

 

       De leerkrachten hebben een memory gemaakt over driehoeken 

       met 3 passende tekeningen:

       1: Een rechthoekige driehoek - 1 rechte en 2 scherpe hoeken 

                                                 - 3 niet-evenlange zijden. 

       2: Een stomphoekige driehoek - 1 stompe hoek en 2 scherpe hoeken 

                                                   - 3 niet-evenlange zijden. 

       3: Een scherphoekige driehoek - 3 scherpe hoeken - 3 evenlange 

        zijden. 

       De leerlingen kunnen deze memory terugvinden op deze site: 

       https://matchthememory.com. 

       Ze loggen in met de login die de leerkracht aanmaakte. 

       Nu kunnen ze de memory spelen. 

 

       De leerlingen kunnen het leerrijke spelletje op een rustige manier 

       spelen. Na het spelen kunnen ze vertellen wat ze geleerd hebben.