Opdracht 5: Vraagstukken in een ander pakje. 

 

Eindterm: De leerlingen kunnen ict gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven. 

 

 

        Bij het vak wiskunde leren we rekenen met vraagstukken. 

 

        Een aantal vraagstukken zijn moeilijk te begrijpen voor leerlingen. 

        Het is de bedoeling dat de leerlingen de vraagstukken 

        vergemakkelijken. Hoe doen we dit? - De leerlingen 

        krijgen per 4 een vraagstuk. 

        Ze gaan brainstormen over hoe ze dit vraagstuk makkelijker 

        kunnen maken. Ze mogen gebruik maken van een fototoestel, 

        computer, ipad met apps en usb kabel. 

 

        We verwachten van de leerlingen dat ze creatief kunnen denken 

        over oplossingen en deze kunnen verwezelijken met behulp van media. 

 

        vb: We hebben een vraagstuk over een bos met bomen en appelen. 

        Het is een heel lang vraagstuk en niet interessant. De leerlingen 

        dachten er aan om het leuker en korter te vertellen. Ze maakten 

        gebruik van een ipad met de app morfo. Ze nemen de 

        sprookjesboom en brengen deze foto in morfo. Zo kunnen 

        ze de foto tot leven brengen. De leerlingen spreken het 

        vraagstuk in en zo vertelt de boom het vraagstuk. 

 

Voorbeeldfilmpje

IMG_0107.mp4 (1936620)