Opdracht 5: Vraagstukken in een ander pakje.
Eindterm: De leerlingen kunnen ict gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
Bij het vak wiskunde leren we rekenen met vraagstukken.
Een aantal vraagstukken zijn moeilijk te begrijpen voor leerlingen.
Het is de bedoeling dat de leerlingen de vraagstukken
vergemakkelijken. Hoe doen we dit? - De leerlingen
krijgen per 4 een vraagstuk.
Ze gaan brainstormen over hoe ze dit vraagstuk makkelijker
kunnen maken. Ze mogen gebruik maken van een fototoestel,
computer, ipad met apps en usb kabel.
We verwachten van de leerlingen dat ze creatief kunnen denken
over oplossingen en deze kunnen verwezelijken met behulp van media.
vb: We hebben een vraagstuk over een bos met bomen en appelen.
Het is een heel lang vraagstuk en niet interessant. De leerlingen
dachten er aan om het leuker en korter te vertellen. Ze maakten
gebruik van een ipad met de app morfo. Ze nemen de
sprookjesboom en brengen deze foto in morfo. Zo kunnen
ze de foto tot leven brengen. De leerlingen spreken het
vraagstuk in en zo vertelt de boom het vraagstuk.
Voorbeeldfilmpje